2012年5月3日木曜日

Hanna Montana(Miley Cyrus)が歌ってる「The Other Side Of Me」という曲を日本語...

Hanna Montana(Miley Cyrus)が歌ってる「The Other Side Of Me」という曲を日本語に直してほしいんです。

The other side

The other side

The other side of me



By day, I play

The part in every way

Of simple sweet, calm and collected



Pretend, to my friends

I'm a chameleon

Can make a girl feel disconnected



Feel like a star

A super hero

Sometimes it's hard to separate

(Got too much on my plate)



If you could see

The other side of me

I'm just like anybody else, can't you tell

I hold the key (the key)

To both realities

The girl that I want you to know

If only I could show

The other side...the other side

I want you to see

The other side...the other side

The other side of me



Inside, I try

To make the pieces fit right

A jigsaw puzzle everywhere

'Cause I flip the script

So many times I forget

Who's on stage, who's in the mirror



Back in the spotlight

The crowd is calling

The paparazzi and the fame

(It can drive a girl insane)



If you could see

The other side of me

I'm just like anybody else, can't you tell

I hold the key

To both realities

The girl that I want you to know

If only I could show

The other side...the other side

I want you to see

The other side...the other side

The other side of me



Down inside I'm not that different

Like everyone I have a dream

Don't wanna hide just wanna fit in

Sometimes it's harder than it seems



If you could see

The other side of me

I'm just like anybody else, can't you tell

I hold the key

To both realities

The girl that I want you to know



If you could see

The other side of me

I'm just like anybody else, can't you tell

I hold the key (the key)

To both realities

The girl that I want you to know

If only I could show (yeah)



The other side...the other side

I want you to see (yeah!)

The other side...the other side

The other side of me



The other side...the other side

I want you to see

The other side..the other side of me







直訳すると変になるのである程度意訳します。





もう一人

もう一人

もう一人の私



毎日毎日、私は

役をいろいろ演じ分ける

シンプルに、甘く、冷静に、分別を持って



自分の友達に

カメレオンのふりをするのは

女の子を不安定な気にさせるものよ



スターみたい

それともスーパーヒーロー

時々区別がつきづらくなる

(ネタが多すぎるわ)



もしあなたが

もう一人の私を見れたら

ほかの子達と同じなのよ、わからないの

私は2人両方につながる

鍵を持っている

あなたに知ってほしい女の子へも

ただあなたに見せることができたら

もう一人…もう一人

あなたに見てほしい

もう一人…もう一人

もう一人の私



頭の中で

いろんなかけらを合わせようとしてる

どこもかしこもジグソーパズル

何度も台本をひっくり返すと

だんだん忘れてくる

誰がステージに出てて、誰が鏡の中にいるのか



スポットライトの中では

観衆が呼んでいる

パパラッチと栄誉と

(女の子を狂わすには十分)



もしあなたが

もう一人の私を見れたら

ほかの子達と同じなのよ、わからないの

私は2人両方につながる

鍵を持っている

あなたに知ってほしい女の子へも

ただあなたに見せることができたら

もう一人…もう一人

あなたに見てほしい

もう一人…もう一人

もう一人の私



奥底では私もそんなに変わらないのよ

みんなと同じように夢もある

ただそれから隠れたくない、飛び込んでいきたいだけ

時々は思ってたより大変だけど



もしあなたが

もう一人の私を見れたら

ほかの子達と同じなのよ、わからないの

私は2人両方につながる

鍵を持っている

あなたに知ってほしい女の子へも



もしあなたが

もう一人の私を見れたら

ほかの子達と同じなのよ、わからないの

私は2人両方につながる

鍵を持っている

あなたに知ってほしい女の子へも

ただあなたに見せることができたら



もう一人…もう一人

あなたに見てほしい

もう一人…もう一人

もう一人の私



もう一人…もう一人

あなたに見てほしい

もう一人…もう一人の私





私もこの歌は大好きです。リズムもよく、何度も繰り返し聴けます。

"Hannah Montana"番組主題歌候補にもなった曲です。

0 件のコメント:

コメントを投稿